Oświadczenie pracownika dla celów stosowania podwyższonych kosztów uzyskania przychodów

Oceń ten artykuł
(562 głosów)

gotowy wzór / szablon dokumentu - Oświadczenie pracownika dla celów stosowania podwyższonych kosztów uzyskania przychodów. Podstawą potrącania takich kosztów musi być jednak pisemne oświadczenie pracownika, że rzeczywiście jest osobą dojeżdżającą z innej miejscowości do miejsca pracy. Oświadczenie dla celów stosowania podwyższonych kosztów uzyskania przychodów składane jest przez pracownika, jeśli jego miejsce zamieszkania jest położone poza miejscowością, w której znajduje się zakład pracy, a pracownik nie uzyskuje dodatku za rozłąkę. Zgodnie z art. 32 ust. 5 ustawy o podatku od osób fizycznych, pracownik składa oświadczenie w momencie np. gdy zakład pracy jest w innej miejscowości niż miejsce zamieszkania pracownika. Na jego podstawie pracodawca może wykazać w PIT podwyższone koszty uzyskania przychodu. Oświadczenie takie będzie skuteczne do czasu jego odwołania przez pracownika lub też do zakończenia stosunku pracy. Wzór oświadczenie pracownika dla celów stosowania podwyższonych kosztów uzyskania przychodów nie został urzędowo ustalony, jego forma zależy od wewnętrznych ustaleń pracodawcy. W sytuacji gdy pracownik zawnioskuje o stosowanie podwyższonych kosztów uzyskania przychodów, pracodawca ma obowiązek ich stosowania, nieżalenie od wymiaru czasu pracy, ilości dni w których pracownik dojeżdżał do pracy, środka lokomocji oraz odległość między miejscowością zamieszkania a miejscowością, w której znajduje się zakład pracy. Dokument oświadczenia pracownika dla celów stosowania podwyższonych kosztów uzyskania przychodów powinien zawierać: dane pracownika (adres zamieszkania, NIP, PESEL), treść oświadczenia o nieuzyskiwaniu dodatku za rozłąkę, potwierdzenie zgodności podanych danych z prawem i stanem faktycznym oraz podpis pracownika

Dodatkowe informacje

  • ilość stron: 1
  • typ pliku: Dokument Word / doc

Dodaj komentarz do dokumentu

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.