Rachunek uproszczony wzór Excel druk bez VAT. Podstawową funkcją dokumentu rachunek uproszczony jest potwierdzenie realizacji określonej transakcji. Wzór Rachunek uproszczony służy przede wszystkim do ustalenia wysokości zobowiązania podatkowego. Dokument Rachunek uproszczony stanowi także rodzaj oświadczenia cywilnego czyli pokwitowania wykonania obowiązku zapłaty należności. Druk rachunku uproszczonego powinien zawierać dane tj.: datę, miejsce wystawienia i numer rachunku, a także pieczęć firmy. Formularz dokumentu rachunek uproszczony wymaga podania danych sprzedawcy oraz nabywcy, nr NIP, opisu sprzedawanego towaru (ilość, cena jednostkowa, wartość brutto).
Rachunek uproszczony automatycznie przelicza kwoty sumuje je, a następnie w polu do zapłaty „słownie” wypisuje kwotę do zapłaty. Np. jeżeli sprzedajmy 1 sztukę za kwotę 94 563,23 PLN to w pole „Ilość” wpisujemy 1 w pole „Cena jednostkowa” 94 563,23 PLN po wymnożeniu kwota ta pojawi się w polu „Wartość brutto”. Wszystkie wartości zostaną zsumowanie a Excel pobierze wartość z pola „Razem” i w tym przypadku wypisze w polu „Słownie” dziewięćdziesiąt cztery tysiące pięćset sześćdziesiąt trzy 23/100 PLN. Po usunięciu danych wszystko kasuje się automatycznie. Plik wypisuje kwoty do 99 999,99 PLN. Rachunek uproszczony wzór Excel jest sformatowany pod względem wydruku, jest niezabezpieczony czyli udostępniony do edycji i jest do pobrania za darmo.