gotowy wzór / szablon dokumentu - Wniosek o wymianę tablic rejestracyjnych / Wniosek o wydanie tablic rejestracyjnych. Po zakupie samochodu niezbędna jest jego rejestracja z procesem rejestracji wiąże się przede wszystkim wydanie nowego dowodu rejestracyjnego, pozwolenie czasowe, nalepka kontrolna na szybę, oraz nowe tablice rejestracyjne. W celu ich otrzymania wnioskodawca składa wniosek do rejonowego urzędu komunikacji o wymianę / wydanie tablic rejestracyjnych. Wydanie nowych tablic rejestracyjnych z nową numeracją (a co za tym idzie również nowego dowodu rejestracyjnego) następuje za sprawą decyzji administracyjnej (po złożeniu wniosku o rejestrację organ rejestrujący dokonuje rejestracji czasowej pojazdu na okres 30 dni, wydając nowe tablice i zamawiając w tym czasie dowód rejestracyjny w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie). Przy wymiany tablic rejestracyjnych pojazdu, który jest przedmiotem współwłasności, wniosek o wymianę / wydanie tablic rejestracyjnych może złożyć każdy ze współwłaścicieli okazując pełnomocnictwo od pozostałych współwłaścicieli. Wzór wniosku o wymianę / wydanie tablic rejestracyjnych powinien zawierać: miejscowość, datę, dane właściciela/współwłaściciela oraz urzędu, marka pojazdu, nr. rejestracyjny oraz VIN, datę nabycia, załączniki: dowód rejestracyjny, kartę pojazdu, tablice rejestracyjne, umowę kupna – sprzedaży, fakturę zakupu pojazdu, dokument zawarcie ubezpieczenia OC oraz potwierdzenie opłaty. Pod wnioskiem o wymianę / wydanie tablic rejestracyjnych muszą złożyć podpisy właściciel/współwłaściciel oraz pracownik urzędu