Protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy

Oceń ten artykuł
(1 głos)

Protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy, to dokument wskazujący na okoliczności wypadku przy pracy, który jest opracowywany przez zespół powypadkowy. Formularz protokołu musi zostać przygotowany w terminie do 14 dni od uzyskania informacji o zaistniałym wypadku. Wzór protokołu, jest zdefiniowany w załączniku do rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z 16 września 2004 roku w sprawie wzoru protokołu ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy. Druk Protokołu wypadku zawiera rubryki oraz pola przygotowane do szczegółowych opisów okoliczności wypadku, przyczyn, skutków, wniosków oraz koniecznych środków profilaktycznych. Zespół powypadkowy ma obowiązek niezwłocznie zapoznać poszkodowanych w wypadku przy pracy z treścią protokołu powypadkowego zanim zostanie on zatwierdzony, aby mógł zgłosić ewentualne wagi (w razie wypadku śmiertelnego dokument kieruje się do członków rodziny). Protokół powypadkowy powinien być zatwierdzony przez pracodawcę w terminie do 5 dni od dnia jego sporządzenia. Druk Protokołu ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy do pobrania za darmo.

Dodatkowe informacje

  • ilość stron: 4
  • typ pliku: Dokument Acrobat / pdf

Dodaj komentarz do dokumentu

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.