Protokół przekazania obowiązków. Wzór dokumentu, w którym jeden z pracowników powierza swoje obowiązki służbowe swojemu następcy. Protokolarne zdanie obowiązków zazwyczaj związane jest z awansem, odejściem pracownika z pracy lub rotacją obsady stanowisk w danej firmie. Przekazywanie obowiązków służbowych obejmującemu dane stanowisko za sprawą protokołu przekazania, to przydzielenie następcy posiadanych dostępów, dokumentacji i narzędzi służbowych. Wzór druku protokołu przekazania obowiązków stanowi pisemną formę zapoznania nowej osoby z umowami, listami, planami, fakturami oraz wynikami. Każdy dokument powinien zostać skomentowany w procesie przekazywania, podobnie z wachlarzem klientów czy wglądem do komputera. Dokument protokołu przekazania obowiązków zawiera informacje tj. tytuł, pieczęć zatwierdzającego, dane zdającego i przejmującego dane obowiązki. Wzór druku dokumentu przekazania obowiązków wskazuje na datę i inicjatora wprowadzanej zmiany stanowiskowej, zdawane dokumenty i ewentualne uwagi stron o potwierdzają podpisy złożone przez zdającego i obejmującego dane stanowisko. Przekazanie obowiązków służbowych wzór można edytować .