Wniosek do ITD o rozłożenie kary administracyjnej na raty

Oceń ten artykuł
(669 głosów)

gotowy wzór / szablon dokumentu - Wniosek do Inspekcji Transportu Drogowego o odroczenie płatności kary pieniężnej wzór. Kara ta na podstawie art. 13 k ustawy o drogach publicznych może być nakładana przez funkcjonariuszy Inspekcji Transportu Drogowego na kierowców ciężarówek i samochodów osobowych z przyczepami. Odroczenie płatności kary pieniężnej jest możliwe tylko wówczas, gdy przemawiają za tym uzasadnione względy społeczne lub gospodarcze tj. możliwości płatnicze dłużnika oraz uzasadniony interes Skarbu Państwa. Poza możliwością umorzenia należności pieniężnej w całości przedsiębiorca może się domagać: rozłożenia na raty całości lub części należności, umorzenia części kary pieniężnej lub przesunięcie terminu spłaty całości lub części należności. Wnioskujący do Inspekcji Transportu Drogowego o odroczenie płatności kary pieniężnej mogą powołać się na trudną sytuację finansową swojej firmy potwierdzając to dokumentami tj.: aktualne  deklaracje PIT i VAT, zestawienia przychodów i kosztów za ostatni okres, zaświadczenie z  urzędu skarbowego o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzającego stan zaległości, oraz zaświadczenie z ZUS o braku (lub wysokości) zadłużenia z tytułu składek na ubezpieczenie społeczne. We wniosku można wskazać na liczbę i wysokość rat nałożonej kary lub wnioskować o połączone różnych rodzajów ulg. Wnioski o udzielenie ulg w spłacie kary możemy składać wielokrotnie. Wzór wniosku do Inspekcji Transportu Drogowego o odroczenie płatności kary pieniężnej powinien zawierać: miejscowość i datę, dane wnioskującego oraz organu ITD, numer sprawy i decyzji o nałożeniu kary, uzasadnienie wraz z dokumentacją, proponowaną możliwość odroczenia lub spłaty oraz podpis wnioskującego

Dodatkowe informacje

  • ilość stron: 1
  • typ pliku: Dokument Word / doc

Dodaj komentarz do dokumentu

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.